úterý 29. září 2015

Jak jsme cestovali do Pentland Hills

Jedno z nejlepších míst, jaké jsem zatím na svých cestách navštívila! Typická skotská krajina a naprosté ticho, když nepočítám zvuky tetřevů a ovcí. Putovali jsme hodiny a neprošli jsme ani třetinou tohoto Národního parku. 




Za město jsme se chtěli vydat už dlouho a konečně byla příležitost - volný den, počasí nebylo skotské a slunce svítilo. Musím říct, že toto místo jsem zařadila kupodivu a své první oblíbené ve Skotsku (hned za plážemi). Pohltilo nás naprosto meditativní prostředí, zvuky měst nebyly slyšet a krajina měla uklidňující nádech. Přesně takovouto přírodu jsem chtěla již dlouho a vidět a nadchlo mě, že skoro po roce (!) se mi to podařilo. 


Nadchla mě i místní fauna. Plně vybavena svým binokulárem a atlasem místního ptactva jsem sice uzřela pouze tetřeva, zato jsem však měla štěstí na potulná stáda ovcí i krav. Ovce (či berani) se jednu chvíli zdáli, že snad zaútočí, avšak poučeni informační tabulí jsme věděli, že za zabití či ohrožení ovce přichází značná pokuta. Přicházím k názoru, že tohle město má všechno - famózní kopce, hory, pláže, architekturu a patří k největším kulturním centrům. 


A jaké je nejzajímavější místo, které jsi navštívil Ty? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat